Učiteľky a učitelia Živej školy

Mgr. Michal Klučka (triedny učiteľ 7.ročníka v šk.roku 2024/25)

Vyštudoval  fyziku-manažment na FMFI UK v Bratislave. Po skončení štúdia sa živil ako herec. Neskôr študoval v Nemeckom Kasseli. Od mladosti k jeho životu patrí moderovanie a dabing. Svoj hlas zapožičal mnohým postavám zo známych filmov, seriálov, či rozprávok ako napr. Leví kráľ, Twilight, Harry Potter či Hviezdne vojny a mnohé ďalšie. Moderuje kultúrne podujatia, koncerty, spoločenské udalosti, venuje sa prekladom a vzdelávaniu, či tlmočeniu zahraničných pedagogických kapacít na rôzne témy v oblasti vzdelávania.

Je veľkým fanúšikom a odborníkom waldorfskej pedagogiky, zanieteným učiteľom pohybového umenia, matematiky a fyziky. Pre svoju vášeň k učiteľskému povolaniu patrí k inšpiratívnym učiteľom svojich študentov, ktorých rozvíja nielen v rečovom prejave a umeleckom vnímaní, no hlavne k schopnosti tvorby vlastnému úsudku. K jeho projektom v súčasnosti patrí tvorenie a budovanie novej, reformnej školy s názvom Živá škola.

Mgr. Peter Polák (triedny učiteľ 6.ročníka v šk.roku 2024/25)

Vyštudoval telesnú výchovu a geografiu na FTVŠ Univerzity Komenského v Bratislave. Žil niekoľko rokov v Londýne, po návrate učil angličtinu a následne 4 roky telesnú výchovu a geografiu na ZŠ Karloveskej v Bratislave. Popri tom vyštudoval v Prahe waldorfskú pedagogiku a od roku 2013 pôsobil na Súkromnej waldorfskej škole v Bratislave. Najprv ako klubista a telocvikár, neskôr ako triedny a odborný učiteľ.

Mgr. Veronika Mihóková (triedna učiteľka 5. ročníka v šk. roku 2024/25)

Vyštudovala pedagogický smer – slovenský jazyk a literatúru a ruský jazyk. Štúdium primárnej pedagogiky si doplnila na Univerzite Komenského v Bratislave. Waldorfskú pedagogiku vyštudovala v Bratislave. V roku 2016 ukončila vzdelávanie VÚDPaP – vzdelávanie intelektovo nadaných detí. Taktiež ukončila inovačné vzdelávanie v programe Škola pre 21.storočie – zmeny v základnom vzdelávaní. Pôsobila ako učiteľka v ZŠ Nábrežná v Nových Zámkoch a v Súkromnej základnej škole waldorfskej v Bratislave. Je spoluzakladateľkou Lesnej detskej škôlky v Nových Zámkoch a Živej školy n.o.

„Väčšiu časť života sa venujem pedagogickým témam. Pedagogika, ktorá vychádza z poznania človeka je to, čo v Živej škole, bude stále živé.“

Ing. Darina Kürtiová (triedna učiteľka 4.ročníka v šk. roku 2024/25)

Vyštudovala ekológiu, ochranu prírody a krajiny na Technickej Univerzite vo Zvolene. Po ukončení rodičovskej dovolenky si rozšírila vzdelanie o doplňujúce pedagogické štúdium a pracovala ako vychovávateľka a asistentka učiteľa na štátnej škole v Martine. V Živej škole pôsobila najprv ako klubistka pre 1. ročník, následne sa stala triednou učiteľkou nadchádzajúcej triedy. Je študentkou 3. ročníka semináru waldorfskej pedagogiky.

Mgr. Peter Úll, PhD. (spolu s J. Úllovou triedny učiteľ 3.ročníka v šk. roku 2024/25)

Vyštudoval politológiu na Trnavskej univerzite. Osem rokov pôsobil ako učiteľ dejepisu a spoločenskovedných predmetov na strednej waldorfskej škole v Prahe, kde bol v rokoch 2016-2020 i triednym učiteľom. Ako lektor, vedúci diskusných krúžkov či moderátor textových skupín pôsobil vo viacerých vzdelávacích iniciatívach a inštitúciách. Príležitostne publikuje. Absolvoval intenzívny kurz pre waldorfských učiteľov anglického jazyka English Week v nemeckom Altenbergu. Má doktorát z Pedagogickej fakulty Karlovej univerzity v Prahe, kde sa vo svojej dizertačnej práci venoval téme Filozofické a svetonázorové základy waldorfskej pedagogiky.

Ing. Veronika Ács, PhD. (triedna učiteľka 2.ročníka v šk. roku 2024/25 a učiteľka anglického jazyka)

Študovala medzinárodný obchod na FEM, SPU v Nitre, následne vzdelanie prehĺbila v doktorandskom štúdiu v odbore manažment a ekonomika podnikov a rozšírila o doplnkové pedagogické štúdium. Pracovne pôsobila v oblasti vzdelávania, organizovania školení a rozvoja zamestnancov. Zatiaľ najhodnotnejšou pracovnou skúsenosťou a inšpiráciou bolo pôsobenie v Lesnej detskej škôlke v Nových Zámkoch, ktoré udalo ďalšie smerovanie a rozvoj v oblasti waldorfskej pedagogiky a antropozofie. Je študentkou 3. ročníka semináru waldorfskej pedagogiky.

Mgr. Barbora Frýželková (triedna učiteľka 1.ročníka v šk. roku 2024/25 a učiteľka anglického jazyka)

Vyštudovala anglický jazyk a literatúru a primárnu pedagogiku na Pedagogickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave. Je absolventkou ZUŠ v hre na priečnu flautu a aktuálne na ZUŠ navštevuje aj hodiny klavíra a spevu. Vyučovala angličtinu v jazykových školách a sprevádzala deti v Lesnej detskej škôlke v Nových Zámkoch. Je študentkou 3. ročníka semináru waldorfskej pedagogiky, absolvovala intenzívny kurz pre waldorfských učiteľov anglického jazyka English Week v nemeckom Altenbergu a v Živej škole sa okrem pedagogickej činnosti venuje aj organizovaniu školských akcií.

Bc. Jaroslava Úllová (eurytmistka, klubistka)

Vyštudovala liečebnú pedagogiku na Univerzite Komenského a pohybové umenie eurytmie vo vzdelávaní Anna-Sophia v Bratislave. Tri roky pôsobila ako učiteľka eurytmie na waldorfskej strednej škole v Prahe a v Příbrami. Viedla kurzy eurtymie na waldorfskom seminári v Prahe. Na ZŠ Mostná pôsobí ako klubistka v 3.triede a učí eurytmiu. Je matkou dvoch synov a je fascinovaná umením, ktoré vychováva a lieči. 

Mgr. Balázs Kantár, PhD.  (klubista)

Študoval v Nitre na UKF učiteľstvo maďarského jazyka a literatúry a výtvarného umenia. Svoj doktorát získal v odbore teória vyučovania maďarského jazyka a literatúry. Pôsobil ako učiteľ na viacerých základných a stredných školách, pracoval ako koordinátor práce s mládežou, aj ako dobrovoľník v lesnej škôlke. Je zakladateľom miestneho šermiarskeho klubu a občianskeho združenia TRAPITI, kde sa venuje canisterapii, cirkusovej pedagogike a funkčnému žonglovaniu. 

Mgr. Katarína Palacková (klubistka)

Po ukončení magisterského štúdia na Fakulte sociálnych vied a zdravotníctva UKF v Nitre pracovala niekoľko rokov v sociálnej oblasti. Po narodení dcéry sa rozhodla svoje vzdelanie rozšíriť o doplňujúce pedagogické štúdium a v roku 2021 úspešne ukončila štúdium primárnej pedagogiky na Univerzite Komenského v Bratislave. Za najdôležitejšie vo výchove dieťaťa považuje rozvinutie jeho schopností do takej miery, aby bolo v dospelosti schopné vlastnej orientácie a vlastného úsudku. 

Ing. Daniel Mihók (učiteľ prác s drevom, technická výchova)

Vyštudoval Lesnícky manažment na Technickej univerzite vo Zvolene a drevársky odbor taktiež vo Zvolene. Obor Technika pre primárne a sekundárne vzdelávanie vyštudoval v Nitre. V súčasnosti je študentom 3. ročníka semináru waldorfskej pedagogiky a tiež študentom špecializovaného waldorfského semináru pre učiteľov prác s drevom v Prahe. Pred nástupom do Živej školy pôsobil v prevádzkových a manažérskych pozíciách zameraných na ekológiu a stavby. V Živej škole je učiteľom technických predmetov, podieľa sa na realizácii dizajnu tried a zároveň pôsobí v ZŠ Mostná ako učiteľ remeselných predmetov.

Mgr. Miroslava Valovičová (učiteľka hudobnej výchovy, korepetítorka, dirigentka detského zboru)

Vyštudovala hudobnú výchovu na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre a politológiu na Univerzite Mateja Bela v Banskej Bystrici. Je dirigentkou Vokálneho zboru ENTHEA, jej ambíciou je nadviazať na tradíciu zborovej kultúry v Nových Zámkoch a založiť detský zbor pri Živej škole. Je predsedníčkou Miestneho odboru Matice slovenskej, kde sa snaží sústreďovať a manažovať slovenskú kultúru, podporovať umelecké telesá rôznych žánrov pre všetky vekové kategórie. Ako umelecká vedúca NMaD FS Matičiarik sa stala nominantkou Slovenky roka 2022 v oblasti podpory mladých talentov. Miluje hudbu, slovenský folklór a divadlo, verí, že umením môže byť človek zdravo živý.

Ing. Tatiana Maťová (učiteľka ručných prác)

Vyštudovala priemyselný design na FA STU v Bratislave. V Prahe absolvovala trojročný seminár waldorfskej pedagogiky pre triednych učiteľov a trojročný waldorfský seminár pre 6. až 12. ročník. Ukončila päťročné vzdelávanie  Akadémiu Rafael, goetheanistikckého umenia a antropozofickej arterapie. Doplnila si pedagogické vzdelanie trojročným doplňujúcim vzdelávaním v rámci STU. Pôsobila v Súkromnej základnej škole waldorfskej v Bratislave ako klubistka, odborná učiteľka ručných prác, výtvarnej výchovy, dejín umenia, divadelnej prípravy a ako triedna učiteľka. V súčasnosti ešte  stále pôsobí v bratislavskej waldorfskej škole ako odborná učiteľka ručných prác a ako arterapeutka a zároveň  spolupracuje so Živou školou na hodinách ručných prác, výtvarnej výchovy, vedie krúžok šitia a výtvarný krúžok.

Mgr. Jana Vašková (učiteľka anglického jazyka)

Vyštudovala marketing na Fakulte manažmentu Univerzity Komenského v Bratislave. Po skončení štúdia sa venovala profesionálne športu. Niekoľko rokov žila v zahraničí. V Živej škole pôsobí od jej založenia v správnej rade, od roku 2022 pomáha pri výučbe anglického jazyka. Zároveň pôsobí ako lektorka angličtiny v Helen Doron centre Nové Zámky. Vzdelanie si doplnila štátnou skúškou z anglického jazyka a absolvovala intenzívny kurz pre waldorfských učiteľov anglického jazyka English Week v nemeckom Altenbergu.

Mgr. Barbora Zsoldos (asistentka)

Na Filologickej fakulte Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici vyštudovala ruský jazyk v odbore tlmočník – prekladateľ. Súbežne sa venovala aj štúdiu srbského jazyka a literatúry. Počas štúdia absolvovala niekoľko jazykových stáží a pracovných pobytov. Svoje skúsenosti zúročila v oblasti medzinárodného obchodu, kde počas šiestich rokov zabezpečovala komunikáciu s rusky a anglicky hovoriacimi obchodnými partnermi. Po ukončení materskej dovolenky pôsobila v Lesnej škôlke, zúčastňovala sa seminárov Waldorfskej pedagogiky. Túžba vidieť deti rásť a sprevádzať ich ďalej na ceste “z Lesnej do Živej” ju priviedla do Živej školy, kde v súčasnosti primárne pôsobí ako pedagogický asistent. Vzdelanie si rozšírila o doplňujúce pedagogické štúdium.